tisdag 4 mars 2014

Ursäkta uppehållet

Det har sedan senast varit upp å ner. Roger har varit borta, kommit hem, åkt igen, vi har varit borta, ja en massa!

Men har börjat tänka realistiskt på sistone. Ja vet! Bra idé va?!
Har och har haft många ambitioner när det gäller först och främst Myy. Har satt mål som av många olika anledningar är alldeles för höga och inget som jag kommer kunna nå. Hon kommer tex inte hinna bli bevakningshund innan 4 års ålder. (Jag vet att det finns andra vägar att gå och att det bl innebär intagningen fram till 4 år osv.)
Så jag har tänkt om och riktat in mig på vad jag tycker är roligt och vad hon tycker är roligt. Så nu nöter vi Apellen med spår som specialmoment. Har kollat upp tävlingar både apell och lägre och det är dit vi ska. Jag hoppas jag kan gå vidare i söket men det krävs en MASSA figurant arbete.
Känner jag för det så går jag vidare på lydnaden och klass ett. Men just nu så lockar det inte då hon måste, just nu, motiveras till skyarna för att orka med att arbeta så länge.

Idag var vi på en välbehövlig träning med ett stort gäng. Tränade framförgående, linförhet och läggande under gång.
Jag måste jobba på hennes position mycket mycket mer i fotpositionen. Apporten måste hon börja med och sen är det bara att nöta. Nöta nöta nöta. Måste bygga hinder senare så man har nått att träna med.

Nu vill ja antingen att de ska komma mer snö eller att den snön som finns försvinner för jag vill ut i skogen och spåra. Både med Amillo och Myy. Amillo ska klara sina prov (alldeles för sent) och Myy ska bli mer spårvan.

Ja annars är de full rulle här hemma. Nicole står själv nu mer och mer. Amillo har fått smärtstillande nu en vecka då vi tyckte han var väldigt låg. Så nu i morgon ska jag prata med vet. så ska vi se hur vi går vidare. Han har varit mycket piggare senaste veckan. Lille killen


Posted via Blogaway

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar