onsdag 5 mars 2014

Förändringar

Hur driver man sig igenom förändringar.
Hur kan du hjälpa mig att nå mål? Förändra och förbättta min vardag.

Det här låter kanske löjligt med dom mål jag vill uppnå men här kommer dom.

* Minska tiden ännu mer på FB (jag kan inte ta bort den på grund av att jag är Admin i en grupp).
* Dra ner på tv tittandet. Kolla på tv på kvällen och inge mer.
* Få mig att ringa jobbiga samtal, ta kontroll över saker som släpat efter för länge.
* Få rutin igen på tvätten och städningen.

För en annan kan dehär vara en lätt match. Men för mig är det svårt, otroligt svårt att skapa nya vanor. Göra saker som släpat och är betungande. Nya rutiner och jag är inte på samma lag kan  man säga.

Så nu till dig, har du tipps på hur jag ska göra för att uppnå förändring. Hur jag får tillbaka kontrollen om dammsugaren.  Hur jag kan lägga bort fjärrkontrollen och se på mina dagar lite lättare.


Posted via Blogaway

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar