fredag 7 mars 2014

4 timmars träning

Kl 11:00 var vi ett härligt gäng som träffades på spillvärme. Lydnad stod iaf på vårt schema för dagen.
Linförheten tar sig. Jag måste gå länge med henne innan hon kommer till rätt poristion. Idag blev jag lite klokare på henne och nu ska vi fortsätta där vi avslutade.
Framförgåendet funkar också bättre och bättre. Nu är det ordinlärning som gäller för hela bunten så hon förstår var Före betyder.
Sedan var jag en del coach idag också. Men så länge jag får in en del egen träning så tycker jag bara det är roligt.
Träffade en bunt härliga människor och det var en så positiv träning så du anar inte. Denna kommer jag leva länge på.

Sedan begav, jag och en till, vi oss ut till skogen. Först hitta skog som funkar till spår och sedan lägga spår.
Då Myy inte är van med föremål i spåret så blir dom väldigt laddad och jag laddar upp dom. Hon gick spåren klockrent men det blev för hårt tryck efter ett föremål, då jag släpper på henne igen. Och då tappar hon. Så nu är det ny strategi och finslipa det som finns. Hon har egenskaperna, nu ska allt bara på plats.

Tyvärr så blev det inget för Amillo mannen. Det var lite väl kallt för honom att ligga i bilen, än om jag skulle ha täcke på honom. Jag tycker det är så tråkigt att inte kunna ta med honom som vanligt. Men det är ju minus med vintern. Det går bättre om det bara är han som tränar eller om någon annan kan träna han samtidigt.

Ja nu är det iaf ombyte till träningskläder och sedan föra på AfterWork träning med älsklingen. Har iaf en trött hund hemma. Jag får ta Amillo senare. Lilla hjärtat.

Jao tack för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar