söndag 12 januari 2014

Sjukling och hund trning.

Till att börja med så har Nicole varit förkyld i ungefär en vecka. I går kväll tog allt ett steg till av och magsjukan kom. Att vara 7 månader och ha magsjuka säger vi Nej Tack till. Hon har det så jobbigt med allt lill tösen. Vi hoppas hon blir frisk snabbt både från magsjukan och förkylningen.

Hund träningen trappas upp. Mitt stora problem jag har just nu är Myys fjärrdirrigering. Hon kommer frammåt vid varje nytt kommando. Jag vet vad jag måste förändra men jag vet inte hur.
Det hon måste göra är att låsa bakbenen / tassarna och jobba med rörelser i frambenen. Men hur kommer jag dit?!? Jag har provat target utan större framgång. Nu behöver jag nya idéer. Hjälp någon?

Amillo har fått börja med trix. Min lilla arbetsmyra.

För övrigt så går preparat söken över förväntan. Måste bara jobba mer regelbundet känner jag.

Nä nu blir det godnatt.


Posted via Blogaway

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar