måndag 7 januari 2013

Motionera med hundarna

Motion är lika viktigt som hjärn gympa. Idag fick vi oss en härlig promenad på 1 h och 35 min, från Högland till Domsjö.

Något jag gjort inför våra promenader är att in handla riktiga selar. Jag inbillar mig att sele är mer bekvämt än halsband under längre promenader då trycket ligger på överkroppen och inte halsen.
Efter mycket om och men så kan dom båda två gå i selen obrydd. (Har en tax som är mycket känslig på vad han har på kroppen.)

Under våra långpromenader arbetar jag bl med att förstärka Amillos självkänsla och att dämpa Myys alterego. Amillo får leda vår flock fram och Myy växlar mellan att gå bakom, bredvid och framför mig.

(Jag tror på teorin om att hundar lever med flock känsla. Detta kommer jag utveckla mer senare när jag sitter vid datorn.)

Ja i övrigt så har vi varit i Solberg i helgen. De blev en halv mil på skidorna med Myy. Hamnade på ett toppen spår som körde slut på tösen.

Torsdagen var en tung dag. Begravning för Lelle. Huvva. Hoppas du är med Niklas nu.

Ja det har varit en tung period på slutet. Många känslor och mentala sammanbrott.

Nu är vardagen tillbaka. Jobb mellan 06.30 och 11.00 med BRA betalt för engångsskull. Känns toppen.
Ja å skolan har börjat och vardagen hinner ikapp oss.

Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar