torsdag 20 december 2012

Kan inte oron släppa?

Jag vill kunna vända blad och släppa en massa oros moment.
En sak är borta iaf, jag får jobba med bättre lön i 6 månader fram och där med får jag högre föräldrapening.
Men då kom oros moment nr två. Vad händer efter 6 månader (som även är den månad vi ska ha barn). Förlänger dom inte min anställning och tar in någon annan som är mer produktiv än mig eller tar dom in en ersättare?
Vad händer då med mig den dagen jag inte ska vara mamma ledig nå mer. Är jag arbetslös då? Ska jag ut och söka jobb då?!?
Får jag samma stöd från arbetsförmedlingen när jag kommer tillbaka?
När fan ska vi hitta ett hus? När får vi flytta till eget?

Jag vill bara bränna ner all min oro och glömma dom. Men varje gång jag kliver upp kommer den fram, jag blir påmind varje dag om varje sak.
Det sliter mig sönder ibland. Vad ska jag göra?!?

Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar