tisdag 10 maj 2011

Min praktik

I min utbildning ingår det att jag ska ha varit elev på en valp kurs eller allmänlydnads kurs. I detta fall är det en kombinerad version som jag går på.

Det är mycket intressant måste jag säga, jag hoppas att jag blir godkänd instruktör och får hålla kurser själv en dag.
Men det är även roligt när man uppmärksammar saker hos andra som instruktören själv inte sett. Och jag ser detta som ett problem och jag får förklara problemet för instruktören. Just vetskapen om att jag varit uppmärksam och visar fram fötterna mot vår instruktör känns bra, och att sedan kunna ha en dialog över problemet och alla drar åt samma håll känns bra. Det lyfte mig lite grann om jag får "skryta" lite.

Men det är en hop med olika människor, med olika mål och erfarenheter som samlas på samma ställe och skall enas.

Min lille krabat får sin träning han med. Just promenaden med hundarna gör honom gott. Att en hund skäller både framför och bakom honom utan att han blir helt till sig och vill fly. Ja det är många bitar vi får träna på vid just detta tillfälle. Dock är det något som vi i allmänhet måste träna mer på. Just att han inte ska bli till sig och bar vill fly när något jobbigt händer runt om honom, tex att vi blir omkörd av en joggare, att en hund kommer bakom oss i högre fart, osv osv.

Jag saknar henne så 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar