tisdag 10 maj 2011

Helgen har gått och nu är det vardag

Helgen gick åt till att packa, plugga och göra sig hemma stadd i lägenheten.

Åkte hem reda på torsdag efter lunch efter en känsla i magen som sa att jag BÖR åka hem. Han och jag behöver varandra för hel, annars är vi halv och det klarar jag inte av.

Fredagen ägnades i huset för att packa, plugga och äta middag hos syster och Jens.

Lördagen va det plugga på schemat. Vet inte hur mycket jag fick gjort men lite iaf. Eftermiddagen ägnades hos mamma och pappa på middag.

Söndagen va det åter till huset för att fortsätta packa. Efter några timmar där så åkte vi till stugan för att äta lunch och grilla. Så himla skönt att äntligen komma ut dit. Älskar stugan och havet, tyvärr så blir det mer och mer byggnader och öppet landskap mellan alla husen så det är inte så privat längre.

På eftermiddagen så la jag ett viltspår åt herr pösmunk. Han va såååå trött när jag la det. Han reagerade inte ens när jag smög ut för att lägga. Han brukar ALLTID ha näsan i 110% fart när spår utrustningen är framme.
Innan vi tog upp spåret så skulle vi på middag hos mamma och pappa. Vi gick dit och då fick han sig en utmaning. Vi fick förbi början av spåret och han fick INTE ta upp det. Oj vad slut han va när vi kom fram till middagen. (Han hade redan när vi gick hemifrån anat om vad som ska hända eftersom jag hade med mig halsbandet och linan till spåret.)

Efter middagen va det då dags för spår och han gick det gallant!!! Min ängel som inte gått ett spår sedan september, oktober. Han tog upp det fint, hade ett jämt bra tempo, växlade när där blod uppehållet var. Jag hade lagt 5, tätt intill liggande vinklar för att jag tycker att han ska lära sig runda vinklar som han inte snappar upp. Han tog dom alla med bravader. Väl framme vid klöven tog han den och vaktade den lite. Bad jag honom att släppa den så va det motvilligt med efter ett tag släppte han den när han insåg att jag menade allvar. Måste försöka vända det beteendet till ett mer positivt. Vill inte ha en Orka i repris som vaktar det hon hittar. Fick lov att hänga upp klöven i ett träd åt henne för när hon väl fick tag på klöven så släppte hon den inte. Det blir bara ett negativt spår om man ska bråka om klöven.

Igår på skolan så hade vi Valp Beskrivning. Hela dagen studerade vi vaplar, 9 Flatcoated Retriver och 1 Weimaraner. Men guses vad trött man blir av det. Oj Oj bara kolla hur dom leker, hur dom låter, rörsig, passiviteten, ja listan kan göras lång.
Men roligt va det och man lärde sig otroligt mycket av det.

Idag ska vi ha eximintion av möte med hund och hantering. Känner att jag har ganska bra koll på dom tre. Måste bara värma upp. Efter lunchen har vi prov i Djursjukvård. Känns sådär men vi ser vart skeppet tar mig.

Nu ska jag ut på en lång promenad med Amillo. Ses senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar