torsdag 19 maj 2011

Idag åker vi hem

Ja nu sitter jag på elevhemmet efter en veckan fylld med roliga saker.

Ja måndagen har vi fått rapport ifrån.
På tisdagen så kickade vi igång ett moment som heter tävlingslydnad. Så roligt att äntligen komma igång med det momentet så man kommer igång med tävlingen någon gång.
Vi ska ha valt ut ett moment i L1:an som vi ska kunna om två eller tre veckor. Jag la läggande under gång som är lite av ett problem för oss.
Amillo kan fjärr dirrigeringen ganska bra. Vi måste bara träna ordinlärningen bättre, matte har varit för slö för det. Men sedan så tror han på allvar att man INTE kan ligga fot. Alltså ligga till vänster om matte, där man oftast Sitter fot. Jag vet inte vad han har fått det ifrån men de jobbar vi med nu för fulla muggar. Än så länge så sköter han sig bra, det är bara ordet som snurrar i hans kloka huvud som inte sitter på plats.

Onsdagen började med småföretagande. Där gick jag bara in, kollade hur resten av terminen ser ut och sedan till elevhemmet för att plugga själv.
När klockan närmade sig 10:00 tog vi oss en lång promenad. Ut till alla djuren som finns här runt om. Amillo fick liga platsliggning medan jag pussade på lamm ungarna. Så fluffiga och söta. Men mitt i allt så kom en hög med ungar, handikappade barn och ett stort gäng med pensionärer förbi Amillo. Alla gullade sig och några försökte komma åt honom men min lilla herre tittade på mig och låg kvar!!! UNDERBAR HUND!!! Helst barn som han har jobbigt med eftersom han avgudar dom.
Så vi gick vidare till dom stora grisarna och årets kalvar. Dom är så söta alla djuren, kommer sakna dom när jag slutar skolan.
Men till sist så kom jag på varför det va så mycket folk på gården, det är ju ko släpp. Jag tog 40 min ute på lägdorna med Amillo så han fick springa av sig sedan så bar vi av till ko hagen.

Detta med ko släpp har jag aldrig förstått mig på, förns igår. Dessa tråkiga kor som man ser i hagen, knaprandes på gräs och ser ut att ha en IQ på 10, dom skuttade, stångades, sprang in i varandra och hade det så roligt bara för att känna årets gräs under deras klövar. Helt underbart!!! Det va så ofantligt roligt att se på så det finns inte.
Om du har möjlighet till att se detta så TA DEN!

Idag har vi bl MH B-fig igen. Sedan sätter jag mig på tåget hem till älskade familjen!. Känns bra. Har dock läxa att göra i helgen men jag ska få in lite mys i allt också. Det är lite turbulens hemma nu men det ska vi fixa till det bättre. Tycker bara synd att det ska gå ut över fel personer.

När jag kommer hem så lägger jag upp en massa bilder på alla djuren och kona.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar