måndag 16 maj 2011

En dag med MH

Idag började vi skolan 13:00. Fram till 17:00 höll vi på med Mentalbersikvning Hund där vi till slut ska bli MH B figuranter. Så roligt ämne och så mycket att säga och diskutera om. SÅ mycket att ja inte tänker skriva nå om det nu idag.

La ett spår till Amillo det första jag gjorde idag när jag kom upp. Det regnade på ganska bra ute i det fria så detta skulle bli ett svårt spår kände jag på mig. Första gången han går i regn.

Det fick ligga i 1 ½ timme, alldeles lagomt. När han skulle ta upp spåret så blev det lite för klurigt, på en öppen åker och inget självklart spår start, dvs. lite blod och klöven släpat från en lång sträcka sedan tidigare.
När vi kom in där spåret gick in i skogen förstod han inte att den stack in utan började runda vinkeln. Det var skönt att se att han iaf har cirkeln i vinkar när han väl behöver det. Sedan gick det in i skogen och en lite små yvig spår teknik från hans sida. Tror det beror på regnet som föll när jag la spåret.
Jag gick även ut och gjorde en återgång på mitten av spåret. Den gjorde han lite väl förvirrad men hittade tillbaka utan min hjälp. Men han snurrade runt på återtaget större del av spår tiden.

Väl på slutet så skötte han sig KUNG. Han hade inga tendenser om att vilja äga klöven och han släppte den när jag bad om det. Detta beteende gjorde så han fick bära klöven ända fram till elevhemmet.

Men nu vet jag det. Jag måste träna i regn betydligt mer. Så nu är det på med stövlarna och på med regnkläderna för nu ska det spåras i regn och rusk.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar