måndag 25 november 2013

När man kan sina brister

När man kan sina brister och sätts inför nya utmaningar, nya tillfällen, ja allt nytt, är det lättare att lägga fram sina brister först, i förebyggande syfte. Och sedan lyfta fram det man är bra på.
Och är man en som mig, som inte tänker alla gånger (ADHD:n), så kommer dristerna, begränsningarna ganska fort.

Jag är i nya siutationer så himla rädd att göra bort mig, flumma runt och alla negativa saker ploppar fram så jag presenterar dom först. Sedan kommer jag med det jag är bra på. Så uppfattar jag mig iaf nu, i denna stund. Ja det känns dumt, jag vet inte varför jag gör det. Men det blir bara så just nu.

När jag ser det såhär från sidan så känns det idiotiskt, inte likt mig, osv. Men iom att jag börjat lära känna mig själv, min sjukdom, osv. Så har jag lagt alla bra saker åt sidan och av bara farten kommer mina minus fram fort som fan.

När jag tänker på det så är det nog omvärlden som gjort mig sånn. Alla frågor, funderingar, alla som bryr sig som lockat fram detta.
Hur fungerar du i din ADHD? = Jag förklarar dom dåliga sidorna.
Hur påverkar din ADHD dig? = Jag förklarar dom dåliga sidorna.
Hur är det att leva med ADHD? = Jag förklarar dom dåliga sidorna.
Hur påverkas andra av din ADHD? = Jag förklarar dom dåliga sidorna.

Det är sällan dom bra sidorna kommer fram för folk förstår inte dom.
Jag behöver hjälp, men hur? Hur vänder jag blad, sida? Hur ska jag lägga undan dom dåliga sidorna och får fram dom bra sidorna? Hur ska jag tänka. Känner mig vilsen just nu...

http://www.levamedadhd.se/index.php/att-leva-med-adhd/att-leva-med-adhd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar