måndag 26 mars 2012

Begränsad

Ja det är mycket som gör att jag blir begränsad.
 - Ingen bil = kan inte ta mig vart ja vill när jag vill
 - För mycket snö = för lite hundträning i rätt mark
 - För långt bort = Kan inte träffa Milla hur och när jag vill
 - Trött = Inte lika effektiv
 - Negativ = Tar för mig inte som jag skulle ha gjort

Men mitt i allt så finns en massa måste, sånt som måste göras än om jag känner mig begränsad. Jag bör damsuga (observera att jag använder ordet Bör istället för Måste). Jag bör städa sovrummet ordentligt. Jag bör ta en kopp kaffe. Jag bör ta en träningsrunda med hundarna. Jag bör...ja en massa saker.

Sitter här i kalla Norrland och läser hur alla hund fantaster tränar för fulla muggar, helst nere i södra Sverige. Där har ni tränat i två månader redan. Men nu ska jag ta tag i detta själv.

Amillo ska tränas in på LP1, viltspår och person sök.
Myy som är här hemma måste också få sitt. Hon ska köras in på LP1, uppletande, spår och person sök.

Jag ska tränas i diciplin. Få saker och ting gjort och bibehålla rutiner. En sak som nyligt kommit in i livet är kvällsrutin. Mellan 18:30 och 19:00 ska jag vara ute och gå, med eller utan hundar. Detta på grund av att jag måste stressa mindre på kvällen, den värsta tiden på dygnet för mig. Förra veckan höll jag detta ganska bra och vad bra jag mådde. Kvällarna var inte lika stressade och jag kunde somna gott. Nu i veckan ska jag piska mig till samma resultat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar