onsdag 14 maj 2014

Träning

Jag hann med ett pass innan Roger åkte på träningen. Känns bra såhär mitt i förkylningen.

Jag har printat ner hur lydnaden ser ut i bruket och vad vi måste kunna så snabbt som möjligt i lydnads väg. Det är en hel del. Det handlar bara om att jag måste träna bättre på dagarna.
Och där är min svårhet. Jag har lätt till att träna men att sedan se att det blir rätt, det måste jag ha någon vid min sida som säger. Jag har ett så klart mål framför mig, jag har TILL OCH MED börjat skriva dagbok på träningen. Bara för att se åt vilket håll jag går och om det blir bättre eller sämre när jag tränar.

Men just nu så saknar jag Mimmi. Hon som tränar på samma sätt som mig och som tänker som mig. Hon som antingen jobbar mot eget mål eller mot samma mål som mig. Och det är det jag behöver nu. Som jag skrev på FB. Den personen jag söker finns kanske runt mig utan att jag ser det, förlåt isåfall. Men jag behöver en som också strävar mot ett mål. Antingen samma som mig, eller ett annat så vi drar oss fram.

Och med tanke på att jag har Nicole så krävs det en viss flexibilitet då jag ibland kan komma iväg på 30 min och ibland krävs det mer planering. Och det är väl det som stressar mig. Att inte kunna vara så flexibel som jag kunde vara tidigare.
MEN hinder är till för att ta sig förbi, problem är till för att lösas.
Nu ska både min och hundarnas träning komma igång bara jag blir frisk. Önska mig lycka till...


Posted via Blogaway

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar