fredag 13 december 2013

Ivar

Klass 3 stormen river utanför fönstret och jag sitter innanför och småryser. Tycker de är jobbigt med sånt man inte kan påverka :/

Haft ett halvbra pass i fårhagen ikväll.
Första passet på 10 minuter så stod Danne och nästan gapade åt Myy. Vad hade flugit i na?
Ingen som hellst respekt mot mig, SUPER tänd på fåren och absolut INGEN hörsel. Hon var otroligt svår att nå fram till och jag fick nästan ingen som hellst respons från henne.
Andra passet så fortsatte hon i samma spår men efter 5 minuter så började hon vakna lite.
Mellan andra och tredje passet pratade jag och Carro om hur stressad starten är.
Så i tredje passet med henne för kvällen så bytte jag start taktik. Nr ett så har hon tappat mycket av respekten mot mig redan innan hagen. Så redan där började jag pressa på henne och trycka till henne. Sedan ingången till fållan så följde jag henne runt fåren, tryckt mot fållan. Och hon såg mer och mer upp till mig.
Nr två så har jag idag fått höja rösten åt henne. Inget jag behöver göra i vanliga fall, de är mer åt Taxen. Men här fick jag ryta till och med resultat.
Så sista passet kunde jag sträcka på ryggen efter och vara riktigt nöjd med.
Nu är det uppehåll till efter nyår.
Om Mimmi stannar till efter nyår så kommer vi ta oss ett pass (om dom har tid) då. Sedan får vi se när det kickar igång mer kontinuerligt.

Sedan blir jag förbannad på mig själv. Att jag ska vara så duktig pp att förstöra, säga saker jag inte menar men tänker men inte menar. De sårar, gör folk förbannad och jag blir så himla trasig. Förlåt mig...

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar