tisdag 31 maj 2011

Provet som får brista eller bära

Ja har just kommit tillbaka från mitt småföretagar prov och det gick ju inte lysande. Men jag har bestämt mig för att ärligt talat skita i det.
Det är mitt svåraste ämne och jag har faktiskt försökt. Har pluggat på bra till provet och känner att jag har gjort mitt bästa. Sedan om det räcker till ett IG eller ett G så får det vara så. Detta får då bli mitt första IG som jag inte tänker läsa upp eller lägga energi på. Jag har läst den där kursen tidigare med  bra resultat, dock var det mer relevanta saker som den innehöll och jag fick VG på den kursen.
Så vi får se vad som händer med den här kursen men som sagt, jag bryr mig inte för jag har annat, roligt att lägga energi på.

Idag har jag långdag på skolan. Fortsätter med lektioner efter lunch och håller sedan på till fyra. Men det ska gå bra, det är roliga ämnen som vi ska hålla på med så de är OK.

Jag har fått jobb i sommar på Lidel i Övik. Känns bra, skönt att ha ett jobb. Roger har också fått jobb och är nu i dagarna på utbildning i Sundsvall.
Det kommer kanske en vändning för oss nu. Nu ska vi bara hitta ett hus att bo i. Eller blir det lägenhet? Ja vi får se. Vi siktar på hus iaf.

Korten som jag la ut tidigare har min kära vän Anna tagit. Dock saknar jag ett typ av kort, ett kort på mig och Amillo som ekipage där vi båda ser vettiga ut. Får be mamma följa med på träningsplanen och dokumentera i helgen.

Ja nu är det slö, det regnar ut så det blir lite inne träning för oss båda fram till lunch. Tränar just nu läggande under gång och ställande under gång inför lydnads ettan. Samt att jag jobbar bort dom hjälper och belöningar jag  har på honom.

Ska se om jag kan på något bra sätt börja filma när jag tränar, bara för att kolla hur det ser ut. Men det blir väl till sommaren som man pysslar med detta. Har dock sett många som filmar när dom tränar och det är bra. Man ser hur man ser ut och man behöver inte alltid vara två. Som sagt, det blir ett projekt till sommaren.

Nu ska jag pussa på Taxen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar