tisdag 11 mars 2014

En del av min ADHD

Min sjukdom går ut över min familj tyvärr.  Stundvis så skär det sig mellan mig och någon av barnen eller så är det Roger. Eller hela familjen.
Jag blir så arg på mig själv när jag nr ett glömmer min medicin på morgonen. Men det kan verkas gå bra hela dagen tills kvällen kommer och jag är helt slut i huvet. Då klickar jag igång.
Blir irriterad på allt, bränner av inombords och blir ännu mer irriterad på allt och det är exakt allt! En av tjejerna är just nu känslig i allmänhet och jag känner att det skär sig otroligt när jag blir såhär. Vi bråkar inte, jag tror att jag inte visar de men det känns inombords när jag analyserar och tar en stund av medveten närvaro hos mig själv.
Och just i denna stunden, i ögonblicket, så är jag den som jag absolut inte vill vara. Den jag avskyr. Och det gör mig så förbannad, men jag kan inte göra något åt det. Jag kan inte få det ogjort, beteendet ligger så djupt rotat i mig för det är min sjukdom. Det är en del av min ADHD.


Posted via Blogaway

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar