torsdag 12 december 2013

Att sortera

Jag strävar efter att vara en bra förebild för mina barn och bonusbarn. Vad gör jag med min tid? Vad gör jag med mina egenskaper? Kan jag se mig själv i spegeln varje kväll och säga att jag gjort något bra idag?

Igår satt jag två timmar och tog bort bilden från facebook. Idag har jag tagit bort allt som uppvisar och "lockar" till aktivitet på telefonen. Notisar, poppupper, meddelanden allt som lockar Mig till att ta upp telefonen i onödan. Jag har helt enkelt strypt och kontrolerat mitt användande av tex facebook, twitter osv.
Dock har jag ett behov att utrycka mig både i bilder och text så instagram kommer rulla som vanligt och sen har jag laddat ner skit appen på telefon igen så jag kan blogga lite mer än vanligt.
Jag behöver utrycka mig, annars sprängs jag. Men jag gör det, just nu, hellre på bloggen än på FB då det nr ett. Skapar ett beroende och behov. Samt att om ca 2 år har stor tjejerna FB och hur ser min sida ut den dagen dom vill bli vän med mig? Hur vill jag att dom ska använda sin FB?
Det är en så otrolig offentlig sida som man inte kan kontrollera. Det är skrämmande. Tex. Jag hade inte många bilder på sidan att ta bort. Men det finns dubletter sparad i en viss logg som jag sökte upp och där fann jag bilder från 2008 bl som jag "tagit bort" för många år sedan. Men dom fanns kvar. Sedan visst, FB äger bilderna man lägger upp och dom finns kvar osv. Men för blotta ögat är dom borta för mig just nu iaf och vet du, de känns riktigt bra.

Så nu håller jag på att utvärdera min tid, vad gör jag med den? Hur ser barnen på det jag gör?

Ta dig själv en liten tankeställare på hur din vardag ser ut. När du tar upp telefonen, vad kollar du efter? Tiden? Datumet? Missat samtal ellet meddelande på FB?

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar