fredag 28 december 2012

Meningen med träning

Jag ska vara ärlig.
Vi har haft Myy hemma hos oss sedan i februari och den träning jag lagt ner på henne är minimal allmänlydnad. Att träna en hund och inte veta om den ska stanna så man kan fortsätta är inget jag gillar. Så de är inte förns sista månaderna som jag tränat Myy ordentligt.
Vi började i november att gå en allmänlydnads kurs och där har vi grunden.
Sedan har vi tagit tag i vallningen och de mest för min del då jag vill lära mig och jag är så grön på vallning.

Men nu har jag tänkt rikta in mig och bloggen på hundarnas träning. Jag har två helt olika typer av hundar som kompleterar varandra otroligt bra. Varje individ tänker jag gå in på senare.
Jag kommer gå in på mental och fysisk träning. Moment vi tränar och resultat av allt.

Nästa inlägg kommer presentera dom två jyckarna. Så klart kommer bloggen sväva iväg på annat också, mig själv och allt runt mig. Men jag behöver styra upp min hundträning så jag kommer någon vart både med Amillo och Myy. Så förhoppningsvis så blir det fler inlägg och lite mer intressant att läsa för dom som har intresset.
Kommentera gärna och ställ frågor om du undrar över något. Vill kunna hjälpa andra med min egen träning och kundskap.

Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar