lördag 29 december 2012

Livets olika val

Man gör en mängd olika val i livet. Vem man ska leva med, vilken utbildning man ska ta, vilket telefonsamtal man ska svara på, osv.
Ibland måste man välja mellan saker man tycker om och ibland tvärt om.
Men tar man detta ett steg längre, andras val som påverkar en själv. Den som bestämmer att mig vill h*n leva med. Mig vill h*n vara vän med eller tvärt om, mig vill h*n inte ha att göra med.
Det är val man inte kan påverka och detta till all sin rätt.
I och med dessa val så beter sig människor på vissa sätt. Antingen som svin eller så föregår dom med gott exempel och då spelar de ingen roll om det är ett positivt eller negativt val.

Förlåt om det blir en massa svammel men försök förstå vad jag menar.

Jag kan se och analysera andras val ganska ofta. Och anledningen till detta är för att jag ska lära mig rätt och fel. Hur beter man sig och hur ska man inte göra. Sedan är vi alla så klart människor och inte felfri. Men när saker upprepas.
Nä jag ser hur andra människors val påverkar mig negativt och hur deras beteende är ibland avskyvärt. Då ser jag mig själv i spegeln och blir en bättre människa.

Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar