tisdag 12 juni 2012

Försöka vända negativt.

Jag ska försöka vända det negativa till det positiva och det är lite av en konst.
Jag har hamnat i en negativ vända och den är svårt att ta sig ur. Det har helt enkelt varit för mycket negativt runt mig som jag inte kunnat påverka på något sätt. Blir less på sådant.

Det är många saker jag måste försöka förbättra mig på, inte ändra, men förbättra.
Jag måste komma igång med min träning igen. Den har varit i vila allt eftersom jag mått dåligt och min axel har inte fungerat. Så jag MÅSTE skärpa mig. Ska bl ge mig an löpning. Måste bara skaffa mig ett par bättre skor.
Sedan så måste jag styra upp mina morgon rutiner. Jag får INTE znooza eller hur de nu stavas. Jag väcker mitt hjärta och förstör hans morgon och det vill jag inte. Såhär ser det ut nu. Jag har väckaren på 05:20 då jag ska upp. Då kliver jag upp och gör antingen ordning mig för jobbet och går sedan till jobbet (tar en timma precis att gå) eller så går jag ut med hundarna i ca en timma och sedan in och gör mig klar för att sedan åka till jobbet 06:45.
Sedan så måste jag tänka positivt. Men det är så jobbigt. Från att arbeta på ett ställe där min sociala bit är otroligt viktigt så behöve jag numera inte tänka på det längre. Jag sätter mig på min stol, pluggar in musik i öronen och gör mitt jobb. Jag behöver inte prata, vara över social utan har jag en dålig dag så kan jag fortsätta ha en dålig dag. Och det är där problemet är tror jag. Jag tillåter mig själv att ha en dålig dag och då blir den dålig i mitt huvud och sedan så spinner spiralen vidare.
Ja och sedan så måste jag bli piggare. När jag kommer hem så kan jag sova i 3 timmar för jag är sååå himla trött. Vet dock inte hur jag ska få bukt med denna men vi börjar väl på punkt ett i listan. Nu börjar jag med träningen och sedan ett steg i taget.

Ja vi avrundar där...ett steg i taget.

2 kommentarer:

  1. Säg till om du vill ha någon att träna med. Jag kan behöva lite på-pushning när det gäller att ta mig ut och springa. Och det är ju alltid trevligare med sällskap :)

    SvaraRadera
  2. Söt.

    Man kan ju inte surra när man springer + att de blir mer press då. Man måste ju hålla samma tempo som den andra. Huvva. Men vi kan göra ett tappert försök ;)

    SvaraRadera