lördag 5 april 2014

Nöjd hundägare

Det kan man lugnt säga att jag är.
Igår så anlände jag till Mimmi. Fick krama om henne ordentligt och pussa på alla hennes hundar. Hon har förnärvarande tre hundar och en överkåt översocial katt.

Igår gick vi först en lång härlig promenad med alla våra hundar, fem st. Detta är en flock som är så avslappnad och fungerande trotts det kan gå år mellan gångerna vi ses. Denna flock och Wynja flocken är toppen ♡ Sedan så älskar ja dom andra jyckarna som ja brukar träffa också. SÅ KLART!

Men sedan så igår kväll fick vi frågan om vi skulle me ut på promenad igen med två brudar och deras hundar.  Panik kände jag då Amillo inte pallade en långpromenad till och att ha honom kopplad när alla andra springer känns inte snällt. Så vi ringde Mimmis kära mamma (som har en liten söt hane) och frågade om Amillo kunde vara med dom medan vi var ute och gick. Sagt och gjort, denna underbara mamma ville hjälpa mig med lillemannen. Vi slängde oss i bilen och åkte till Mamma för att hastigt slänga över en främmande hund till henne. Hon lite tveksam över om han skulle följa henne osv. Men denna lilla herre som har tassarna på jorden och tror inget ont om någon följer henne glatt.
När vi sedan hämtade honom fick vi höra hur han gjort sig hemmastadd och bara njutit och gosat sådär som bara han kan. Min lilla prins du är för underbar. Du är så lättsam att ha med. Synd bara att du har ont i din framvagn. Du skulle fått hänga med så mycket mer då.

Sedan så kommer vi till promenaden. Det var våra då fyra vallhundar. Två härliga sheltiesar, en springer spaniel, en mini aussi och en bc mix. Ett laddat härligt gäng där Myy var ny hund i flocken = utsatt. Hon skötte sig exemplariskt. Hon har mognat så otroligt mycket dendär hunden så ja har verkligen inte hängt med.
Många kan tycka att jag håller henne kort, nästan för kort och alltid ett finger i ögat. När vi är med andra hundar får hon inte ens höja svansen. Detta är på grund av att hon sköter sig inte. Kan hon komma in i en flock med en eller fler hundar, ha en pondus med hög svansföring och sköta sig. Ja då hade det inte gjort mig ryggen. Men nu när hon inte sköter sig och blir hemsk så får hon inte göra nått. Och under denna promenad som varade läääääänge så behövde jag ryta till en gång och Mimmi en gång. Sen skötte hon sig överförväntan. Jag såg på henne att det var mycket för henne och hon visste inte vad och hur hon skulle göra. Bäst hade varit om hon haft något att stoppa i munnen så hon fick tänka. Men än om hon snurrade runt och inte visste vad så skötte hon sig så bra. Fin kroppshållning, inge muckande, dom fick snusa på henne, ja jag är i chock.

Idag verkar de ska bli fint väder igen så vi får se vad dagen har att erbjuda. Roger är nere i Kumla och dömmer idag. Sedan ikväll kommer han upp och sover hos hans syster då de är lite trångt i denna säng ;)

Posted via Blogaway


Posted via Blogaway

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar