tisdag 4 februari 2014

Prepparatsök

 Idag har vi åter igen kört lite sök här hemma. Puck, som alltid står på schemat, kommer i olika storlekar och former.

Amillo är rolig han, hittar han inget på en bra stund och vi har kört några skick så tycker han att "Nä nu har ja varit duktig, här bestämmer ja mig för att de finns lite puck!" Och sen markerar han bara på måfå.
För hans del så tror jag att jag måste fixa en sök ränna eller vad man kallar det för. Så han blir mer exakt i det han söker.

Myy förvånar mig otroligt över hur fort hon har lärt sig etiketten och så noga. Oj lilla tösabiten.

Nu är det till att bygga en sökränna och få in markeringar. Jag vill inte att dom krafsar sönder inredningen samt att jag vill inte att dom äter på etiketterna.

Här är iaf bilder på några av dagens gömmor.
På denna bild ser ni stl på pucken och vart den gömdes
 
Lådorna tycker jag är rolig att använda för att här är det lättare att kräva en mer exakt påvis av vart etiketten är.
En katt och hund bur med mååånga dofter
Bland husses svettskor
Bakom elementen går det också att kräva en mer exakt påvisning om vart etiketten är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar