onsdag 30 oktober 2013

Träning

Jag har dammat av klickern och kör flera korta pass med hundarna här hemma.

Med Amillo tränar jag uthållighet. Han lägger, sätter och ställer sig toppen fint men han har ingen som helst uthållighet i det han gör. Får han inte belöningen så testar han snabbt nytt moment för att se om det är det jag menar.

Med Myy tränar jag grunder. Hon är inte snabb nog i sättandet och hon kan inte ställandet. Så jag har gått tillbaka till ordinlärningen hos henne för att hon ska förstå att Sitt är Sitt och inte Ligg som hon ofta tar till.

Sedan slinker det in ett och annat trix som att tex backa. Amillo är en fena på det och Myy hon lär sig snabbt. Snart sitter det :)

Idag är det träning för min del. Så nu packar jag väskan och beger mig till Gymmet.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar