tisdag 1 januari 2013

Dagens motions runda

Första dagen på året är kommen. Gårdagen tänkte jag skriva ett eget inlägg om men nu tänkte jag ge er alla ett tipps. Det heter Run Keeper.
En app du instalerar kostnadsfritt på din smartphone. Med denna app kan du se över din motion med jyckarna. Skapa promenad stråk och tävla med dig själv och vänner.
Jag använder appen för min egen del. Dels för att komma ihåg promenad rundor och sedan för att sporra mig själv till bättre motions rundor.
När appen är igång säger en röst var femte minut hur länge du gått, hur långt du gått och med vilken fart. Du håller då reda på vilket temop du håller och kan på så sätt bli snabbare vare sig du springer, går, åker skidor, slalom eller vandrar.
Här ovan ser ni bl dagems runda. Tyvärr glömde jag att sätta igång Run Keeper när vi började att gå. Så dem sattes igång på vägen tillbaka. Så sammanlagt blev det 4,4 km.

Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar