onsdag 15 juni 2011

Näst sista dagen

Jag sitter på mitt rum och räknar timmar. Tappar dock bort mig mitt i allt så jag vet inte hur många timmar det är kvar men det är iaf timmar, inte dagar, veckor osv. Utan timmar. Känns bra.

Men mitt i allt så känns det tråkigt. Kommer sakna lärarna otroligt mycket. Vissa i klassen kommer jag inte släppa kontakten med än fast man sista veckorna gnagt hål i varandra för att alla ser att slutet är nära. Det blir väl lite så när alla ser fram emot slutet och det är det enda man ser. Då blir man lätt less på allt och alla. Lite nog därför jag låst in mig på rummet sista veckorna. För att spara på krafterna för att kunna slutföra allt som jag påbörjat.

Men som sagt, kommer sakna människor och hundar som jag lärt känna denna tid i Umeå.

Det kommer bli en rolig sommar. Jag kommer rulla på nya kulor och starta nya projekt. Vill bara komma igång nu med allt.

På torsdag ska jag och älsklingen på två lägenhetsvisningar. Hoppas och ber till gud att vi får någon av dessa två. Vi behöver en lägenhet som tjejerna får kalla sitt hem nu. Det har varit bra att komma från huset och fått bo hos syster ett tag men nu knakar det i knutarna. Vi måste hitta ett eget och det är igår om jag får säga det själv.

Taxen ligger i fothuset och snarkar för fullt och jag...ja jag...jag vill gärna sova bort dagen så morgondagen kommer fortare. Vill att det ska vara torsdag kväll.

*drömmer mig bort*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar