onsdag 22 januari 2014

Dra ner Facebook tid, glmm de!

Ja nu behöver ni inte ta detta personligt på något sätt, det är inte dig det är riktat mot.

Senaste tiden har jag försökt att dra ner på min internet tid. Vara mindre på bl facebook och lägga tiden på annat. Och överlag, vill man mig något så smsar man nu för tiden, vilket många har förstått.
Men det finns allt för mycket på facebook som gör att man blir bunden till den. Man måste gå in på facebook minst två gånger om dagen, annars missar man viktig fakta. Detta tycker jag är otroligt fel. Jag vill vara oberoende av bl facebook. Den ska finnas där för min skull, när jag vill, kan och orkar. Inte hela tiden, inte för att jag måste och andra som påtvingar mig användningen.

Men nu sitter jag här, splittad. Jag vill inte sitta på facebook minst två gånger om dagen för att inte missa saker som kan skötas på andra sätt. Sms, slutna forum, mail, osv.

Nä jag vill och har försökt länge nu att bojkotta facebook mer eller mindre. Men det är svårt när andra styr mitt behov och inte ser andra möjligheter till kontakt och sammanhållning.

Tack för mig!


Posted via Blogaway

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar