torsdag 4 juli 2013

Hjälplös och vilsen

Ja det kan man säga att jag är.
Dom två senaste nätterna har tösen kommit in i ett oönskat beteende. Skrik skrik och otröstlig. Sååå jobbigt att inte kunna trösta och hjälpa. Så jag har inte varit på topp psykiskt med alla tankar som flyger i skallen. Otroligt jobbigt.

Så nu har jag börjat dokumentera kvällarna. Hur hon skriker, hur länge. Om hon går att trösta osv. Sedan ska jag testa ikväll att lägga henne i sängen redan vid 21.00 och se om hon slappnar av då. Vi har ju jobbat hela kvällarna och nätterna fram till midnatt sp hon har inte hamnat i en varm säng förns efter 12 på nätterna.

Ja så allmänt har jag svårt att lappa ihop vardagen. Men igår fick hundarna sig en omgång. Var sin tur på cykeln och de va sååå skönt att tömma dom på lite energi. Amillo fick drygt 3 km och Myy nästan en mil. Så dom var mycket nöjd igår. Underbar känsla för mig måste jag säga efter halv dålig motion senaste månaderna. Nu ska jag bara komma igång med övrig träning både me hundar och min fysiska träning.

Huset går de frammåt i. Bilder kommer snart. Ska försöka ge mig på före och efter bilder. Vi har nu iaf ett vardagsrum, matrum och snart en hundfri övervåning med en grind som stänger sig själv. (Har gjort den själv, grinden alltså.)

Nä nu är de natta barn och sen fortsätta här hemma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar